Monday, June 2, 2008

Revolution of Afifi


Hari ke-2 kelahiran...tgkla betapa "dadynye" muka afifi...mcm kembar ngan dady nyer plak...Merah nar anak aku ni mase die mula2 lahir...Tp yg pasti dr hospital sampai umah Afifi nangis non-stop bila tiba waktu mlm...MMg sukar sikitla...smua org pun x leh tido mlm...Tp aku bersyukur sgt coz dia sihat walafiat.




Masa dlm bilik operation bila nampak jer muka afifi,rase luruh jantung x sangka aku berjaya melahirkan seorg bayi perempuan seberat 3.52kg & setinggi 55cm.Menitis air mata kegembiraan di saat anak aku melalak(Yelah takut kena pelangkung ngan mumy nyer bila besau nanti -)...)Yg penting suamiku terlebih dahulu menitiskan air mata tatkala Doc memberitahu yg aku terpaksa dibedah dek kerana aku dah demam & degupan jantung Afifi agak lemah.Aku pasrah asalkan nyawa anakku diselamatkan yg lain dah x sempat nak pikir dah tp alangkah bangganya aku apabila suamiku tak henti2 mengusap kepala di selang selikankan dgn ciuman yg penuh kemesraan(Ni yg buat aku nak anak lg ni hehehee) .





Antara part yg best sebelum melahirkan Afifi...sewaktu suamiku berada di bilik bersalin(ye lah kenalah die tunggu sekali bru adil) tak henti2 dia menenangkanku malah tidak pernah sesaat pun suamiku meninggalkanku keseorangan,malah jeritan kaum Hawa yg lain di bilik bersebelahan bkn penghalang tok suamiku sentiasa melonjakkan kata2 semangat buat diriku (walhal dia mmg penakut tgk darah).






Nursyahida Afifi

























Afifi...Afifi...Afifi...bertuahnya bdn mau taknya bila bukak jer mata dah dikelilingi oleh org2 tersayg (Mumy,dady,tok,nyayi,tokwan)...

No comments: